tisdagendentolftefebruarisjugohundraåtta

jag har bestämt mig för en utbildning nu. det blir master make up artist / hårstylist (www.makeupinstitute.se) kursen kostar 62.300 kr, vilket är betydligt billigare än den andra. visserligen blir jag inte frisör nu, men men. det är nog iaf roligare att styla håret istället för att permanenta, raka, klippa osv. anmälningsavgiften är dessutom på 4.000 kr, som man inte får dra bort från kursavgiften, det är lite dåligt tycker jag. det är ju ändå rätt mycket pengar. hörde med tom vad ett pendlar kort kostar med sj, och 3.000 kr i månaden kostar det. man måste väl älska staten? usch! skolan har iaf boende för 2.000 kr i månaden som jag ska ta isåfall, om jag får plats. fanns bara 4 st platser kvar, så jag hoppas jag får svar gällande pengarna snart så jag vet om jag kan anmäla mig eller inte! i värsta fall får jag vänta tills nästa år. men vi får hoppas på det bästa! =)


det börjar dra ihop sig för teoriprovet också, jag & malin har insätt att det inte alls är så många dagar kvar att plugga på som vi trott. så det lär bli skärpning nu! har även pratat med vicki, och ska förmodligen dit över påsk. josefine har ju fyllt 20 då, så passar på att fira henne i samma veva. det är väl lika bra att bekanta sig med stan också, om man ska bo där i 20 veckor. vill ju helst inte bo i sthlm, men kursen är ju där så jag måste ju.


var och fika med brasse igår, fick se det lilla nya tillskottet särla, skitsöt var hon! och thea var lika charmig som vanligt, iaf i början, på elgiganten spårade det ur lite grann så jag fick be brasse påminna mig att aldrig skaffa barn, HAHA!


snart mitten av februari också, och jobbet börjar dra sig mot sitt slut. är inte alls långt kvar tills sista april. var tur att vi hade skrivit sista april på avtalet, annars hade jag fått sluta redan 17e mars när ullis kommer tillbaka. men nu fick jag vara kvar även fast hon kommer tillbaka! =)


tjillivippen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback