+90 samtal.

jag är trött. så oerhört trött på gnälliga snikna människor. man träffar på några varje dag, men när det är utförsäljning och 50% på hela butiken, då jävlar i mig är det inte bara några stycken längre, utan i stort sett varenda en. det räcker lixom inte med att det är 50%, det ska ju helst vara 99,9% för att dom ska vara nöjda. och att vi ska tömma lokalen klagas det också på, för det finns ju knappt några varor kvar att köpa på rean. nej men tro fan det, den har hållt på sen i torsdags och vi får inga fler varor. ikväll strax innan stängning kommer det in en gubbe, och frågar efter ett värme-element som vi har på annons. jag säger att det tyvärr är slut, så han lär antingen vända sig till en annan butik eller vänta tills vi öppnar i den nya lokalen. kunden tycker då, att jag ska beställa hem ett element just till honom, så han kan få det för 50%. jag förklarar att så gör vi inte, vi skulle inte få några fler beställningar om vi så ville, för det är helt stopp från huvudkontoret i skara. då kommer han på den smarta idéen att han betalar i min kassa, och sen åker han till barkarby och hämtar ut ett. jag får återigen förklara att så funkar det inte, han lär åka till det varuhuset och betala om han vill ha det och att det är bara vi i kungens kurva som har rea. då muttrar han ilsket att så kan man visst göra, för så brukar man få göra. mycket möjligt att man får göra så i andra butiker, men inte på jula. han går ett varv runt butiken och hamnar sedan i tomas kassa, och säger exakt samma sak till honom och han får samma svar som han fick utav mig av tomas. var det bara jag som var otydlig, eller tyckte han att tomas såg snällare ut? gubbjävel.

sen kom det in en annan gubbe, som lägger sina varor på bandet, går rakt ut genom larmbågen till slutet på bandet och ställer sig där och väntar. när jag säger åt honom att han lär komma och betala sina varor också, så gör han världens suck och kläcker fram; jahaa, ja och vad går det där på då? 45kr svarar jag. - nej då får det vara, men jag kan gärna gå tillbaka med dom om du vill. - nej, tack. jag kan ta dom här framme. så ställer han sig och plockar ur hela sin väska på bandet, kommer tillbaka till mig när jag har en annan kund, tränger sig emellan och säger att han vill betala, men nu vill han bara ha den ena varan. vart kommer alla puckon ifrån? jag som tyckte det var mycket i borlänge, men shit alltså.

anyhow, ringde upp tess en sväng när jag kom hem. har inte pratat med henne sen jag åkte hem från alanya. pratade på nästan en halvtimme. snart kommer hon hem, och förhoppningsvis landar hon på arlanda och stannar här i sthlm några dagar. annars skulle hon komma upp en sväng iaf, så vi kunde ses. :)

nu ska jag krypa till kojs, en dag kvar nu sen ledig. göttans. imorgon ska jag hem till mikaela också, ska få alla korten från alanya som vi tog med hennes kamera.

nattinatt.
 
                                           jag & tess @ james dean i april.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback