the first day of work

anlände till kungens kurva strax efter halv 8 imorse, var lite hyper där ett tag så ringde cissi när jag satt på bussen. kom fram, och hade "the talk" med chefen. på måndag när all ordinarie personal flyttar över till det nya varuhuset för att plocka upp varor, lagerplacera, skriva ut prisetiketter osv osv så ska jag hänga kvar i det gamla varuhuset och hänga med rookiesarna. dom behöver någon som är gammal i gemet som är kvar. ;) lite tråkigt, för jag hade velat vara med på uppbyggnaden av det nya varuhuset, men det här blir nog alldeles utmärkt det också. började jobba direkt, kände inte igen allt för många ansikten (det har kommit så himlans massa nya rookiesar) till en början, men sen trillade dom in. känns inte alls som att det var ett år sedan jag lämnade stället. har skrattat mig igenom i stort sett hela dagen. fick en present av jojje också, en signerad caracola singel. det ni. ;) haha. kilade över till det nya varuhuset på lunchen för att kika in "världens största julavaruhus" och jävlar i min lilla låda, det var inte litet någonstans. där kan man lätt gå vilse. träffade söta lilla tobbe, och fick en present av han också. han hade ritat en stor sol på ett kartongark och skrivit fanny + jula = sant plus sin signering och datum. haha, sötnos. glömde dock kvar den i omklädningsrummet.. får ta hem den imorgon. :)

i helgen är jag ledig. funderar på om jag ska åka hem eller inte. marlene har åkt hem över helgen så det är lite tomt här. väldigt tomt till och med. jag får bo hos henne om jag åker hem. och det är bra, för jag pallar inte att bo hemma. men vi får se, kan vara skönt att bara hänga här och vila upp sig inför nästa vecka. schemat är följande;
måndag: 11 - 20.15, tisdag: ledig, onsdag: 11 - 20.15, torsdag: 11 - 20.15, fredag: 8 - 17, lördag: 10 - 18.15, söndag: 10 - 18.15. fullsmockat i stort sett hela veckan. vilket är bra, för jag behöver både komma in i rutiner och utöka kontot.

dags för lite pyssel, pouce.

Kommentarer
Marlene säger:

Tomt utan dig med. Men vi ses snart! :)

2009-10-16 | 23:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback