hemlös?

jag börjar fundera på ifall posten tror att jag är hemlös eller att jag har trillat av pinn, därav att min post inte kommer som den ska. den kommer inte hit. den kommer inte till rebecca. eller ja, några brev kommer. men långt ifrån alla. typ som dom viktigaste. så frågan är ju vart posten gör av alla mina brev? rebecca skrev till och med mammas namn på kuvertet så det var säkert att det skulle komma fram. gjorde det det? nej. såklart inte. imorn blir det all aggro när jag ringer.

fick ett litet udda mail idag. gruppintervjun kl 10 är full så jag vart förfrågad om kl 15 gick bra istället. det framgick dock inte ifall det var en ny grupp då, eller om det bara var jag. så jag mailade och frågade. får se om jag får svar imorgon. ida som fick intervjutid efter mig för några dagar sen, har fortfarande kl 10. tyckte jag var lite strange. men men, får se om dom svarar på mailet imorgon. 10 eller 15 spelar inte sån stor roll. jag kommer vara lika nervös vilket fall! :)

och personligt brev, hur sugit är inte det att skriva? hej jag heter fanny och ni borde anställa mig för att bla bla bla.? nej fyy. men jag måste iaf skriva ett riktigt och bra imorgon. funderar nämligen på om jag skulle söka säsongsarbete på bauhaus i stockholm. en gammal jobbarkompis från jula jobbar där, så det skulle vara nice att jobba med henne igen. :)

Kommentarer
Emma säger:

Personliga brev är jobbigt ja, men jag brukar bara bli övertrevlig och låtsas vara helt perfekt. Och det har funkat hittils... Problemet blir dock när man ska leva upp till just brevet.



Nej seriöst, bara presentera dig själv, vad du gjort och hur du skulle utföra det jobbet du söker, lägg fram allt du är bra på och dina positiva egenskaper. Något som brukar vara bra att säga är att man alltid gör et bästa av situationen, att man alltid är villig att lära och så vidare. Vad är det för jobb du söker?

2011-01-07 | 11:18:54
Bloggadress: http://emmakarolinas.wordpress.com
Emma säger:

fint att du redan skrivit det och att jag frågar :S



det där klarar du finfint fanny! bara kladda ner något som är lite glatt :) och kick lite ass på gruppintervjyn :D

2011-01-07 | 13:46:23
Bloggadress: http://emmakarolinas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback