Avesta - Dan före dan

23e december. Drottningens födelsedag. Dopparedagen. Dagen före julafton.

Jag och mamma var en sväng på stan tidigare idag, köpte det sista julklapparna och handlade mat. Träffade på Mikaela & Therese utanför Dressman, och Mikaela hade sin lilla skrutt med sig. Har inte sett henne ännu och hej, en sån söt liten docka. :) Therese var stor som ett hus med sin babymage, snart dags där med. Ska styra upp något här i dagarna så vi kan träffas lite längre.

Ikväll lagade jag mat. Fläskfile i creme fraiche med vitlök och rostad röd paprika som serverades med saffransris. Till efterrätt bakade jag en sockerkaka som jag la lite grädde, strössel och björnbär ovanpå. Väldans gott, och matkoman är stor här hemma.

Nu ska jag krypa ner i sängen och titta på något avsnitt av Supernatural innan jag somnar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback