Stockholm - Alla dessa åsikter

Jag tackade igår nej till min andra dröm. Eller nej är väl fel ord, jag förklarade att just nu har jag annat för mig. Dom önskade mig lycka till och bad mig återkomma framöver.

Jag har tänkt på det här med åsikter. Nu vet jag att mina vänner vill väl. Och dom allra flesta säger att jag ska följa mitt hjärta, och att om hjärtat för mig till Turkiet igen är det dit jag ska åka. Så jag inte ångrar mig sen, så jag är lycklig och mår bra. Sen finns det dom som kommer med saker som;
- Men ska du dit IGEN? Kan du aldrig åka någon annanstans?
Har man bott i Avesta, Stockholm eller vart som i Sverige hela livet så har man ingen rätt att säga att jag bör flytta på mig ifrån en plats jag trivs på, när den personen aldrig flyttat på sig.
- Ska du inte stadga dig, köpa lägenhet osv?
Nej, jag vill inte köpa en lägenhet. Eller bil. Hur svårt det än kan vara att tro så har jag ingen som helst önskan att äga något sådant. Och stadga mig? Nej tack. Ingen man, inga barn, inga förbindelser för mig. Än.
- Vill du inte tjäna bra pengar?
Bra pengar? Ok, fine. Alla vill väl ha ett sparkonto inför framtiden. Men jag tjänar inte dåligt. På 7 veckor i Marmaris sparade jag ca 10 tusen. Och då åt jag ute nästan varje dag, var till Rhodos, festade, shoppade och hade det allmänt bra. Så det går att spara pengar som reseledare också, även om jag slösar mer än jag sparar. Men det gör jag hemma också, så det blir ingen större tillökning på kontot här..
- Men Turkiet? Usch..
Hade jag bott i Grekland eller Spanien, då hade det vart annat ljud i skällan. För där kan man bo, men absolut inte i Turkiet bland turkarna. Det är fel. Men snälla, alla gillar vi olika och jag är hooked på Turkiet. Människorna, doften, maten, klimatet, enkelheten, svårigheten, upplevelserna. Home is where your heart is!
- Hur kan du bo bland alla jobbiga turister i Alanya?
Ja, jag är fullt medveten om att det är en turiststad. Och med det kommer jobbiga människor, fyllesvin, players och bimbos. I've seen them all, belive me. Men det finns även här i Stockholm. Dessutom har jag min andra familj där, min underbara Detur-familj. Jag har ett jobb jag älskar. Jag har 300 soldagar om året. 2 minuter till Medelhavet. Jag har träffat, och träffar fortfarande så otroligt mycket nya människor. Dom flesta är väldigt bra, andra sämre. Men jag lär mig av dom alla. Sån öppenhet, och det planet man lär känna folk på, är otroligt. Och utan Alanya, hade jag inte träffat dom bästa människorna jag kommer bära med mig föralltid. Hanne, Jennifer, Tess, Malin, Emma, Angelica. Listan kan göras lång.

Man borde tänka över sin egna situation innan man bestämmer sig för att lägga sig i andras..

36 gün kaldi. ❤


Kommentarer
Camilla säger:

Samma sak med kommentaren: "men usch det är ju turkar där???" MEN VA ÄR DET TURKAR I TURKIET??? Idiotiska människor, lyssna inte på dom! ;)

2012-12-28 | 16:03:42
Bloggadress: http://lundsteeg.blogg.se
Deniz säger:

Gör det du känner för Fanny. Det hade varit en sak om du åkte till Turkland bara för att festa men nu jobbar du ju faktiskt där också så ingen ska säga något alls om det. Och om du inte vill staga dig ännu så angår ju inte det någon annan än dig själv.
Och precis som du skriver så har ingen som inte själv flyttat på sig, rätt till att säga något till dig om att du ska prova något annat.

Har man inte själv upplevt hur det är att bo i Alanya eller i någon annan stad där man skaffat sig vänner och träffat människor man aldrig skulle ha träffat annars och skaffat sig minnen för livet så borde man tänka efter en extra gång. Hade det inte varit för Alanya så hade ju t.ex. aldrig våra familjer träffat varandra.

Så länge som Alanya är rätt för dig så är det de enda som spelar någon roll :).

Kram kram! :)

2012-12-28 | 20:19:47
Bloggadress: http://deniz.blogg.se/
Jessica säger:

Kör ba kör! Home is where the heart is!

2012-12-29 | 08:18:59
Bloggadress: http://dowhatittakes.blogg.se
sassa säger:

Känner igen det där prova ett annat land..but why??? Ni åker ti. Era landställen jag åker till alanya varje år..tyvärr så kommer man alltid få höra det

2012-12-29 | 16:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback