Stockholm - Fuckfeys

Förseningar förseningar och gissa vad, förseningar. Så sjukt trött på allt. Längtar tills lördag när jag far hem till mamma. Enda planerna som finns är att äta tårta på söndag och fira jul måndag och tisdag. Sen ska jag sova sova sova! Bara götta mig hemma hos mamma, hemlagad mat och ompyssling. Bästan!

Förra året vid den här tiden trivdes jag så bra. Jag var så nöjd med att vara i Sverige och jag hade inget behov alls att fara ner till Turkiet igen. Flera av mina guidevänner var inställda på att jag inte skulle komma. Men så tänkte jag, vad är en säsong till? Och när jag fick en ny destination så var det ändå en känsla i magen som sa; ska jag verkligen..? Sen fick jag besöksförbud till Turkiet och kunde inte entra landet, vilket gjorde det väldigt mycket svårare att jobba. Och då ångrade jag mig lika fort som jag öppnade det hemska brevet från ambassaden. Då skulle jag ner. Polisen var tvungna att fixa det där. Skulle jag inte få komma in i Turkiet? Portad från mitt andra hem? Jag hade lika gärna kunnat bli portad från Sverige kändes det som. Hur som, allt gick bra till slut. Polisen gav med sig, tog bort mitt besöksförbud och beviljade mitt arbetstillstånd. Jag grät när ambassaden ringde och berättade nyheten och dagen efter stod jag på låset när dom öppnade. Kom ner till Antalya, vart kallad brottsling och medtagen till en liten liten polisstation där jag satt en bra stund innan jag fick böter. Kul jul, wanted by the turkish police är väl något alla vill höra av passkontrollanten när man står där i kön..? ;) Hur som, allt gick bra tillslut och jag pussade nästan marken utanför terminal 1.

Nu sitter jag här, och har tänkt hela hösten att this is it. Nu är det bra, det är en paus som gäller. Ett år i Sverige, kort och gott. Och eftersom jag trivdes så bra förra året tänkte jag att det blir väl egentligen ingen konst. MEN, så fel jag hade. Det kryper i hela kroppen på mig, idag på jobbet värkte bröstet så hårt och jag ville bara skrika rakt ut. Saana tröstade mig, och dom har 6 veckorna som är kvar i Sverige kan inte gå fort nog..


Kommentarer
Jessica säger:

Hur kommer det sig att du fick besöksförbud om man får vara så fräck att fråga?
För övrigt väldigt trevlig blogg och jag känner med dig och känslan du har om att vara hemma i Sverige men att längta tillbaka till sitt andra hem.

Ha det bra!

2012-12-18 | 20:38:40
Bloggadress: http://dowhatittakes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback