Stockholm - Svar på tal

Jessica om Stockholm - Fuckfeys;

Hur kommer det sig att du fick besöksförbud om man får vara så fräck att fråga? För övrigt väldigt trevlig blogg och jag känner med dig och känslan du har om att vara hemma i Sverige men att längta tillbaka till sitt andra hem. 

Ha det bra!
 
- Anledningen var att när man slutar jobba som guide, så måste din arbetsgivare meddela polisen om att du har slutat, och eftersom jag for hem innan säsongen var slut så sa Detur upp mitt arbetstillstånd och visum. När man säger upp ett visum så ska man få 14 dagar på sig att lämna landet. Vilket jag av någon anledning aldrig fick. Så när jag kom till Antalya i mars så ser dom i datorn att jag har varit "olagligt" i Turkiet i 2 dagar innan jag for hem. Mitt visum vart uppsagt den 19e oktober, och jag for hem 21a. Polisen menade på att detta ska passkontrollanten ha sagt till mig när jag lämnde landet, men förmodligen har han bara kollat lite snabbt i min blå bok och såg att det stog 21a december där och tänkt att det är grönt. Vilket det inte var. Men jag fick bara böta 30 TL, så det var ingen större summa. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback