Marmaris - 22a juni 2012

Har bänkat mig fast i fåtöljen i vardagsrummet. Avicii - Silhouettes är på högsta volym. Jag har städat, jag har tvättat. Ätit några aprikoser till lunch. Halsen ömmar, jag är ledig och det är midsommar. Ett extremt Sverigesug har infunnit sig, och dom senaste dagarna har jag lurat och klurat, letat biljetter och funderat lite på om jag har ekonomi till att fara hem en sväng på semester efter att jag har lämnat Marmaris. 1 - 2 veckor i augusti, när det är som varmast i Alanya vore inte helt fel. Byta ut svetten mot en skinnjacka, turkisk mat mot svensk. Mot mammas mat. Träffa familjen, mina finaste syskonbarn som nästan är vuxna vid det här laget. Nåja, inte riktigt. Men det känns så ibland, dom blir så stora och jag hinner inte med att se någonting. Stranden mot sandlådan, bazaarområdet mot plushuset, lc waikkiki mot h&m, gina tricot och bikbok..

På söndag kommer Hanne hit. Och som jag längtar. Känns som det var evigheter sen vi sa hej då. Men det är knappt 4 veckor sen. Konstigt hur tiden på ett sätt kan gå så fort, men på ett annat går den så himla sakta..

Kommentarer
Emma säger:

Såklart kommer du da vara i Sverige när jg åker ned till Turkiet. Bummer. Will I ever see you again?

2012-06-22 | 19:24:32
Bloggadress: http://emmakarolinas.wordpress.com
Emma säger:

Hihi, den lunchen kan vi väl få till i Turkiet med? Kommer runt 9e augusti, vet inte riktigt var hur, och exakt ännu. Varför planera? Me want to meet with ya!

2012-06-22 | 23:53:43
Bloggadress: http://emmakarolinas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback