Aug. 03, 2013 - Marmaris

Pridefestivalen är i full gång i Stockholm. Jag önskar att jag var där. Bland alla glada människor, i svensk sommarvärme. Jag läser Carina Bergfeldt's krönika på Aftonbladet. Hon skriver att hon känner Pride, över Sverige. Och det gör jag också. Vilket underbart land jag är född i endå. Man får vara som man vill, precis som man är. Som man är född. Som det var menat att man skulle vara. Det andra hon nämner, är så hemskt att jag skulle kunna gråta. Det är intressant det hon nämner om att det spelar ingen roll vilket land man går i sängs i, eller med vem. Tror dom flesta av mina vänner här i Turreburreland känner igen sig där.. 
 
Utdrag från krönikan;

"Flaggorna som svajar över Stockholm handlar inte om vem du eller jag har bredvid oss i sängen. Budskapet är bra mycket mer ­intressant än så. För mig säger de att om du vågar följa regnbågen med allt vad den innebär; social förändring, hopp och tolerans - så finns det en skatt vid dess slut: Liv. Läkande. Harmoni. Oavsett i vilket land du går till sängs. Oavsett vem som ligger bredvid dig."


Hela Carina Bergfeldts krönika på Aftonbladet hittas här!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback