Stockholm - Saturday

Har jag sagt att jag hatar vinter? Och minus 18 grader? Imorse stod jag och väntade på bussen. Och väntade. Och väntade. Tillslut hade jag inte tid att vänta mer, så det var bara att börja knata. Jag trodde att mina ben skulle gå i tusen bitar av all kyla. För att inte tala om ansiktet.. Kommer fram till Tbanan, väntar ett par minuter och blir störd av ett fyllo. Tåget kommer, vi börjar köra och jag börjar tina upp, börjar känna att jag hinner i tid i vilket fall. Kommer till Medborgarplatsen och blir fast. Tekniskt fel. Kommer till slut i väg, springer genom centralen för att hinna med pendeln. Signalfel. En kvart senare kommer vi iväg. Springer in på polisstationen i Sollentuna, fixar allt så fort som möjligt och springer sedan vidare till bussen, som ska ta mig till jobbet. Mobilen dör när jag har 39% kvar. Bussen 25 min sen. Isbit när jag äntligen kommer fram. Ja, ni hör ju? Ha, underbar start.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback