Alanyaboat!

Idag hade jag alanyaboat. Oerhört jobbigt att hanga med gasterna pa en battur. ;) Höhö. Har dock lyckats branna mig litegrann pa axlarna. Men men. Det blir val brunt nagon gang det med.. Nu ska jag strax fara till flygplatsen, ska lamna lite gaster och sen ska jag fara hem igen. Trodde jag skulle sova kvar i antalya men vart lite change of plans nar mitt namn inte stod med pa arrivallistan, sa nu far angelica sova kvar dar sjalv. :(

Nej, dags att hoppa in i deturbussen och rulla mot antalya. Pusss kram!

One day at the beach!

Onsdag. Ledig onsdag. Och det är helt underbart vackert väder ute. Vaknade upp vid 10 snåret, tvättade och gjorde tonfisksallad som jag tröck i mig till lunch. Hämtade upp Jocke vid poolen ch drg med honom till stranden där Luna var. Köpte med oss en varsin luftmadrass som vi har legat och flutit på. Lena kom även hon och gjorde oss sällskap. En helt underbar dag, känner mig laddad för en ny arbetsvecka nu! Badade för första gången i år i havet, det hade ju dock inte skadat om det varit liiite varmare.. Men men, riktigt gött var det iaf.

Annars så rullar livet på bra. Jag har fått bra feedback på jobbet, har bytt från hotellguide till transfer & utflyktsguide, jag trivs som fisken i vattnet och jag är så oerhört stolt och nöjd över mig själv att jag har gjort det här. Att jag vågade.

Men jag saknar min familj så enormt mycket. Det gör ont i mitt moster/faster hjärta att jag inte är nära mina små älsklingar. Elliot pratar om att moster är i kiet ch Alva vill hälsa på mig. Värsta är dock att jag inte kramat och pussat på Elsa. Finaste finaste små trollen, moster/faster älskar er.

Nu ska jag ta fram lite fiskpinnar, när angelica kommit hem från jobbet så ska vi äta det och remouladsås. Lovely!

Heippa!

Leeeeedig!

Idag är jag ledig. Gött mos. Förutom att det spöregnar. Och åskar. Och blixtrar. Kan ju aldrig vara fint väder när jag är ledig. Men men, snart klagar man väl på att det aldrig kommer något regn istället. :]

Igår var en hektisk dag på jobbet, riktigt roligt var det! Jag älskart! Många bollar i luften och stressen är bästan. Sålde många utflykter och tjötade med en massa trevliga gäster. Tiden bara flög iväg! Sen hade vi möte på jobbet, och efter det for vi hem, gjorde oss lite snygga och drack lite champagne nere hos Samantha innan vi for till James Dean. Som vanligt när man minst anar det så kommer det spöken från det förflutna när man minst anar det. Efterfest vart det också, och man var ju något sliten när man vaknade imorse. Men hade riktigt skoj!

Bettina har sagt att i flera dagar nu att jag strålar, att jag har ett bra glow över mig. Känns kul att höra, jag känner mig lycklig, glad. Nöjd helt enkelt.

Nu väntar starbucks! Pusssss!

Fire of Anatolia.

Jag skrev ett jättelångt inlägg igår kväll, men så när jag skulle publicera det så ville sig inte internet och det försvann. Så vi gör ett nytt försök idag!

Sist nämnade jag ju att vi skulle fara på Fire of Anatolia hela gruppen. Tills Jennifer vart sjuker och jag fick åka till Pamukkale. Förstår ni hur nervös jag vart när dom ringde och sa det? Jag hade 21 gäster, Bettina 5 gäster plus att det var 4 nya guider som skulle observera. Just det, observera min alldeles första egna utflykt som pågår från 4 på morgonen till 23 på kvällen. Men det gick hur bra som helst, fick bra betyg av gästerna och vi hade en toppendag! Hade verkligen riktigt skoj. Stupade i säng direkt när jag kom hem, och sov till lunchtid dagen efter.

Knatade då iväg till Cuts by Celal och fixade håret. Var trött på mitt bruna så nu är det en massa ljusa slingor i. Hur nice som helst vart det, jag är jättenöjd! :) Drog iväg på hotellbesök efteråt och när dem var klara så kastade jag mig på bussen och for hem, gjorde mig iordning och sedan tog Bettina, Jocke, Angelica och jag taxi till Sabina och Louice som hade hej då fest. For sedan vidare till Latino club där vi var mest hela kvällen tills jag och Stine fick för oss strax innan 3 att dra till Hollywood. En väldans rolig kväll!

Vaknade upp något sliten dagen efter, hämtade upp Veronica och for till BK för lite lunch. Sedan for jag till kontoret och hämtade min lön och sedan vidare till polisstationen för att hämta min blåa visum bok. Så nu får jag vara här i turreburreland fram tills 10e december. :)

Annars då, hm. Jo, vi har haft möte på jobbet. Vilket gick jättebra. Kändes väldigt bra att få höra det dem sa och det här jobbet blir bara roligare och roligare. Trivs som fisken i vattnet och att jag har helt amazing arbetskamrater som alltid får mig på bra humör är det bästa.

We are what we don't see.

Idag var en nice dag. Solen sken, jag hade shorts på mig i försök om att få lite bruna ben. Lyckades väl kanske inte sådär jättebra, men skam den som ger sig.! På torsdag är jag & angelica lediga och det lovas sol och 20 grader, så det är the beach som gäller för oss. Jag hade söta gäster på hotellen och vi satt på stranden och åt lunch. Det var faktiskt riktigt gött. Sedan gick jag, lena & vero vidare till bk, köpte en glass som vi smaskade på i solen och sedan gick vi till turkcell. Och inga konstigheter alls där! Fick ett nytt simkort direkt och nu funkar det som vanligt igen.! Alla nummer är dock borta, men men. Jag har iaf kvar alla mina gratis sms och mina samtals timmar.! :)

Imorgon har jag hotellbesök på morgonen och sedan på kvällen så ska vi fara på Fire of Anatolia. Ska bli riktigt nice faktiskt, har velat gå på den showen hur länge som helst.! Så blir riktigt gött att vi alla far dit.! :)

Nu ska jag kila hem till Pia en sväng, puss kram hela dan!

Och förresten..

Gissa vilka som ska få svarta converse skor till uniformen? Jo, VI! Hur gött är inte det då? :D

Monday morning!

Morgon morgon! Idag är det återigen dags för jobb efter 2 dagars sjukdom. Mår mycket bättre nu och det ska bli skönt att gå runt på mina hotell och träffa lite gäster.. Insallah! Idag är det inte heller vilken måndag som helst, utan idag får vi lön! Woopa. Äntligen på den. Ska bli så oerhört gött. Har en hel del som måste inhandlas till lägenheten, jag och angelica har varit och kikat på vääääääldigt mycket olika stuff, och vi vill ju ha allting. Haha. Men allt i sinom tid, låter på oss när vi kikar runt som att vi får en varsin miljon idag, och det får vi ju kanske inte riktigt.. Sen ska jag gå och fixa med ett nytt simkort till mitt privata mobil, vart lite knas där förra veckan så det vart spärrat. Woopsi. Så det kan gå. Nu ska jag bara klara av att förklara för dem på Turkcell också.. Kan ju bli ett äventyr i sig.!

Igår var jag och veronica ut till oba en sväng, efter ha legat inne i 2 dagar så kände jag att det var lite dags att komma ut och röra på sig.. Så vi hoppade på bussen och for till memos och åt lite mat. Sjukt god tonfisksallad hade dom där! Tjötade lite med Hakan också och sedan efter han dragit så drog även vi.

Nej, nu är det snart dags att kila till första hotellet, så vi hörs!