Stockholm - 10e december

Gick upp extra tidigt idag, för att jag skulle lämna Melvin på dagis innan jag for till jobbet. Det gick fortare än planerat och jag hann med två tidigare tåg till centralen. Asnice, tänkte jag som då skulle ha gott om tid att äta frukost på jobbet och chilla lite innan jag skulle börja. Jo, hej. Kommer till centralen. Vagnfel på tåget. Blir stående cirkus 45 minuter. Tåget kommer, vi far till Solna och allt blir svart. Elledningarna är avstängda och vi ska bli stående ett par minuter. Minutrarna går, och efter en halvtimme slänger dom av oss från tåget för att dom ska "spara energi". Ersättningsbussar är beställda, men efter en timmes väntan utomhus gav jag upp och hoppade på en buss till Sundbyberg. Där tog jag Tbanan till Rinkeby, och där bussen vidare till jobbet. 2 timmar och 10 minuter sent stämplade jag in. Lite blåare, lite stelare än vanligt.

Men jag tog mig igenom dagen, hade planer på att träna när jag hoppade av tåget vid Sandsborg, sedan hem och ta en lååång varm skön dusch och riktigt njuta av att jag faktiskt är ledig imorgon. Jo, hej igen. Min chef kommer och frågar om jag kan jobba extra. Och som den sucker jag är, så kan jag inte säga nej. Har inte gått dom 4 ½ åren jag jobbat på Jula, så dumt att börja nu. Och jag får den helt underbara tiden 7 - 16. Så, nu sitter jag här i sängen. Har duschat och känner ångesten krypa att jag borde egentligen sova nu, för att jag ska vara något sådär pigg tills imorgon. Men jag ska väl egentligen se det från den ljusa sidan. Rebecca gjorde ett försök att göra mig glad med anledningar som "du får ju mer pengar" och "du slutar ändå tidigt imorgon". Och ja, det är sant. Efter att ha jobbat stängning nu i snart 2 veckors tid så kan det vara skönt att sluta tidigt imorgon.. Då blir det iaf träning av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback