Jan. 20, 2014 - Alanya

Imorgon är det dags att säga hej då till Tess. Jag är inte alls redo att göra det, och det är inte förräns i April som jag får träffa henne nästa gång. Man kan väl hoppas att tiden går lika fort som den gjort sen hon kom. Annars så har vi druckit väldigt mycket te på Hanci, snackat väldigt mycket om säsong 2014, funderat, tänkt och gått igenom säkert alla världens möjligheter om vad vi ska göra härnäst. Kollat mailen sjuhundrafemtioelva gånger per dag i väntan på ett mail som kan förändra väldigt mycket.
 
I lördags startade vi kvällen hemma hos Shirley, och sen knatade vi vidare till Istanbul där det bjöds på "happy new work" tårta. Några drinkar senare rullade vi vidare till Robin Hood där vi avslutade kvällen. Kan inte påstå att jag var speciellt pigg igår när jag vaknade. Konstatera att man inte är 18 längre - check!
 
Jag fick en kommentar av Emelie för någon dag sedan, sorry för sent svar man har haft annat i skallen!
Vad ska du jobba med? 
Vad har du tidigare jobbat med? 
Du har väl bott i Alanya väldigt länge nu? 
Jag menar.. Vad har du försörjt dig på, vad har du jobbat med och hur är livet där nere?
 
Svar;
Jag har bott i Alanya sen 2010, och dom senaste 3 åren har jag jobbat som reseledare för bolaget Detur. Jag sa upp mig från dom i November, av både privata och yrkesmässiga skäl. Och det är det jag har försöjt mig på. Jag har varit hemma under vintern och jobbade på Jula i Häggvik/Stockholm 2011 och 2012, men den här vintersäsongen valde jag att ha semester. Vilket jag ångrar nu, jag är sjukt rastlös! Men men, man lär sig så länge man lever. Livet här nere är som livet där hemma. Typ. Om man bortser från palmer, sol och värme. Jag jobbar, träffar vänner på fritiden, går ut och festar ibland, går på bio osv.  Sen kanske jag inte gick på stranden när jag jobbade i Sverige på lunchrasten, men det är en av fördelarna med att bo vid medelhavet.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback