3e mars 2008

sitter här med en kopp vaniljte, tyckte det var så kallt så en varm kopp behövdes. en ny ide har kommit upp i mitt lilla huvud, nämligen att jag ska skaffa ett jobb neråt någonstans, typ smögern eller halmstad i sommar. och sedan spara en massa pengar och åka vidare till asien i vinter. thailand - malaysia - singapore - australien - usa osv osv. har redan börjat kolla på jobb, så ska skicka in lite ansökningar tänkte jag. hittade ett som nattvakt på en restaurang, 23 - 07. inte dom bästa arbetstiderna, men man kan inte göra av med några pengar på krogen då iaf. och jag är ju ingen morgonmänniska, så nattetid är nog bättre för mig. så är det ju ob också, jävligt dålig ob, men iaf. förtillfället får jag 100 kr i timmen, och 200 kr i timmen när det är ob. på det där jobbet får jag 81 kr i vanliga fall, 16.50 kr i ob fram tills kl 1 på natten, därefter 31 kr i timmen. hotell och restaurangfacket är skit! ska skicka ut en massa olika jobbansökningar, på hotell, caféer, barer, restauranger, affärer osv. 
någon som vill med och sommarjobba på västkusten? :)


jag har även bestämt mig för att strunta i kursen iår. alldeles för mycket pengar att få fram på så kort tid. och jag känner att jag behöver nog ett till år med jobb, allt blir så mycket lättare då med akassan osv. så, kursen får vänta tills nästa vinter/nästa sommar.


sen är det alanya. hur fan gör jag med det? åka, eller inte åka? eller ja, åka ska jag ju. men ta en charter eller bara flygstol? jag vart måttligt sugen att åka i lördags när mia & deniz åkte. 999kr för en vecka på sunpark marine. visserligen är det kallt där nere nu, men suzan är där och vore kul att träffa henne, och att ta semester är ju alltid välkommet. jag antar att det får visa sig med tiden hur det blir. jag måste nog iaf ta en liten sväng ner dit, nu när johanna ska ner måste jag faktiskt. tequilarace, karaokebarer och frisörer, det som vi är bäst på, hihi. hoppas bara malin kan följa med ner också, the doors är inget utan dig. jag behöver dig. <3


maila arbetsförmedlingen, köpa aktier och läsa harry potter. sen sooova.
ska upp tidigt imorn och träffa malin.
tjillivippen!


har förövrigt beställt både första och andra säsongen av nip/tuck nu! iiiih. imorn så kommer dom hoppas jag.! :)


ett strawberry daiquiri akvarium hos adil vore faktiskt inte helt fel just nu.
en hel sjuttis sprit, och 10 lira var. många sånna i sommar, miiijau.
image23

Kommentarer
Laura säger:

du verkar ha många bollar i luften! :) för övrigt så är det inte så kallt här nu, nästan +20 här i Istanbul, så jag antar att det är ännu varmare i Alanya! Men klart att det inte är lika varmt som på sommaren, men det är härligt VÅRväder! :)

2008-03-04 | 01:29:18
Bloggadress: http://papatya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback