Meeeeerhaba.

Idag var det återigen dags för ett besök på can hospital. Nästan så man börjar bli stammis där.. Anyhow, har haft illamående, kräkningar, extrem trötthet, yrsel och att det svartnar för ögonen till och från ett tag nu, och idag vart det värre så det var lika bra att fara till sjukhuset och checka läget. Jag fick göra en kontroll och sedan vart det blodprov. Visade sig att b12-vitaminhalten var alldeles för låg, så nu ska jag få en sprut i veckan i 5 veckor och sedan ska jag äta nå piller morgon och kväll. Så får hoppas att det blir bra snart. Lustigt att jag och Angelica har pratat om att köpa vitaminer ett bra tag nu, har lixom dock inte blivit av. Men nu så.

Annars då;
*Jag och angelica var till pamukkale. Riktigt skoj var det.. På vägen hem ringer dessutom min bror och berättar att en liten Elsa har kommit till världen. Var väldigt svårt att hålla tårarna borta då. Fick sån extrem hemlängtan. Ni har ju sett bilden, hon är så liten och så söt. En kopia av Alva när hon föddes.

*Herr X och hans kompis har kommit till alanya, dom tog in på vårat apart så vi har hängt en hel del med dem. Första dagen var rå, haha. Jag, ida, vero och pojkarna körde all in från lunchtid. Fyy. Men skoj var det!

*Antalyaguiderna har varit här och skakat lite rumpa, asnice att umgås lite med dom. Inte bara stressat på flygplatsen. Planen är att vi ska dra dit nästa gång.

*Dennis har lämnat Deturfamiljen för Apollo och Bulgarien. Så jävla trist.! Och på måndag far även Emma. :( Alla bara lämnar känns det som.. Dock så har sötaste Sara kommit ner, och 2 till tjejer. Plus att Sabina kommer tillbaka och jobbar med oss hela sommaren när hon har slutat skolan. :)

*Börjar komma lite mer gäster nu, har haft en hel del som kommit och pratat med mig på hotellbesöken. Bland annat 4 trevliga skellefepojkar som vi även träffade ute på robin hood en kväll. Längtar tills flygen är fulla och vi har en massa roliga gäster. På söndag kommer även första danska planet! Spännande! :D

*Gamlemor är här! Och hon hade med sig lösgodis, minttu och lite annat smått och gott. Lycka.! Imorgon far hon dock hem igen, lite sugit. Mysigt att ha henne här.

Nu ska jag kika lite på the vampire diaries, sen blir det nog till att sova..

Har ni sett något finare?

Flygplats.

Igår förmiddag hade jag depature, sen efteråt for vi in till antalya och åt lite mat, sen hem till hotellet. Jag la mig och sov en sväng vid 9 för vi hade hämtning igen vid 12 för ny arrival. Kom till flygplatsen, fick vara smiley och träffade stine där framme i vimlet som också var smiley! Så himla skoj, inte träffat henne på aslänge. Vi kommer nog ses en hel del på flygplatsen i sommar. Efter att oslo hade kommit så skulle oulo komma, men dom kom aldrig. Så vi fick fara tillbaka till hotellet, sova knappa 2 timmar och sedan tillbaka till flygplatsen. Var tillbaka i alanya vid 11 snåret idag, jag var så trött så jag såg nästan dubbelt. Försökte mitt bästa att hålla mig vaken, men vid 5 i eftermiddags var det rätt kört och jag sov tills för en timme sen ungefär. Ska slänga på en film tänkte jag, sen sova lite mera. Imorgon är det hotellbesök på schemat och sedan är det Tess födelsedag. :)

Idag är bebis färdigbakt, men ville sig inte riktigt komma ut iaf.. Faster väntar! <3

She is going hollywood tonight!

God morgon god morgon. Jag sitter i sängen, lyssnar på Michael och äter jordgubbsyoghurt. Jag vaknade 7 imorses. Hur det nu är möjligt när jag la mig vid 4 är lite strange, men gött mos att vakna pigg som en mört! Jag ska snart gå och knacka på Bettina's dörr och fara till kontoret. Har finsk/norsk depature idag. Sen ska jag hänga i Antalya hela dagen och åka tillbaka hem med finska arrivalen inatt 02.20. Men Antalya är nice och hotellet vi bor på kan ha världens skönaste sängar. Plus att dom har riktiga täcken! Inga dukar som vi har här, utan riktiga täcken som vi har hemma i Sweeee. :)

Nej, nu ska jag packa ner lite grejer i min flygplatsväska, sen ska jag knata iväg. Ha en bra dag! Pussen kramen hela dagen!

Kastellorizo, Greece.

God kväll alla människor där ute. Jag har nyss kommit hem, har spenderat dagen i Grekland. For till Antalya igår kväll, sov på hotell där och vart upphämtade med minibuss och körda till Kas där båten till Grekland gick. Alltså, vad ska man säga? Jag är kär i Grekland. Så sjukt jävla fint så jag visste knappt vart jag skulle ta vägen. Vita små söta hus med blåa dörrar, klarblått vatten, asgod mat (jag åt grillat griskött med tsatziki och pommes, behöver jag säga mer..?), mysig hamn. Ja, you name it. Verkligen en asbra dag. Fanns taxfree också, så jag & angelica passade på att inhandla lite alkohol. ;) Jag har haft världens bästa dag, jag har skrattat som aldrig förr. Vi var bara 5 stycken som åkte, helt perfekt. Mina kollegor är verkligen helt underbara. Idag var en riktigt bra dag.! Jag har dessutom pratat med Herr X idag, fick höra en hel del intressanta saker. Som vanligt med den mannen. Men han kommer till alanya på fredag, så då ska vi ses och prata tydligen..

Jag har även fått flytta till en egen lägenhet, vilket är väldans skönt även om jag saknar att ha tess 2 meter ifrån mig. Som tur är så bor hon bara en dörr ifrån, så det är inte så långt att gå iaf. ;)

Nu ska jag sova, mina ögonlock orkar inte riktigt hålla sig uppe.. Ska försöka uppdatera mera och slänga in lite bilder. Nästa vecka blir iaf en superbra vecka; brorsan & mia ska få bebis, tine kommer på tisdag då även tess fyller år, sara & världens bästa gamlemor kommer på lördag och vi får några fler flyg. Säsongen kommer äntligen att dra igång.

God natt på er!

Can hospital.

Dagen har spenderats på can. Har fått en väldans massa utslag på kroppen som kliar asmycket så jag vart skickad till sjukan där dom tog blodprov och gav mig en spruta i rumpan. Gjorde så sjukt jävla ont att jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Fick medicine och en kräm jag ska smörja med. Dem sa att det var en akut allergireaktion. Vet inte mot vad, men kan tänka mig mot möglet i lägenheten. Jag mår asdåligt och gråtit mest hela dagen, har pratat med mamma i telefonen och som jag önskar att jag låg hemma i hennes säng på köpmangatan nu. Myst med henne och fabian. Följa med och hämta mitt lille hjärtetroll elliot imorgon. Kramas med min storebror, alva och mia. Vero sa idag att när man nått rock bottom så kan det inte gå åt något annat håll än uppåt, frågan är bara när man craschat klart? Känns som det bara kommer mer och mer hela tiden..

Friday, im in love.

Ja, sen sist då. Jo, jag och joakim for till antalya och mötte upp jennifer. Åt lite mat, snackade lite skit och sov en stund innan det var dags för stavanger att ankomma. Jag hade en minibuss, så det var bara 10 personer varav 2 stycken skulle till side. Mikrofonen fungerade inte, men annars var allt bra. Gick jättebra och jag landade hemma i sängen vid halv 8 snåret på morgonen. Vid 11 ringer mobilen och jag får höra att jag måste komma och ha infomöte och citytur med angelica. Så det var bara att börja göra sig klar, så for jag och angelica till oba ekmek på lunch och planering. Var några av gästerna som inte dök upp till mötet, så till slut var det bara 6 personer så vi struntade i mikrofonerna och bara stog vid deras bord och tjötade istället. Cityturen vart inställd så vi drog iväg på lite ärenden med en kompis och sedan hem och fixade oss för guidemiddagen på orange restaurant. Åt väldans god mat, drack lite vin och for vidare till cubana. Drack lite öl och drog vidare till där mette & co var. Drack en vodkabull och for ner till hamnen. Queens garden, robin hood & james dean. All in och all in körde jag och vero på. Hahah. Hade så sjukt roligt. Mådde ju inte sådär överdrivet när jag vaknade i onsdags, men det gick över efter ett besök på starbucks. ;)

Annars så hade jag hotellbesök igår, vi var till en ny utflykt idag; green canyon. Så sjukt fint. Åkte båt runt i big & small canyon, åt mat och hade allmänt trevligt med kollegorna. En bra fredag, vilket behövdes. Har hänt lite tråkiga saker här nere, så lite uppiggning behövs. Ikväll kör vi middag på marina och sen ryktas det om utgång.. Vet dock inte hur pigg jag är på det, men det visar sig.

På söndag har jag flygplats igen, norskar och finskar igen. Norskar är inget problem, det är dessutom depature. Men arrival för finskar? Hm ja. Det blir intressant. Jag är taggad iaf! :D

Change of plans..

Välkomstmötet är inställt. Var för få anmälda. Jag har en gäst på Primera som var anmäld, så jag ska ringa dit och höra ifall jag ska fara dit och prata med gästen eller om det räcker med hotellbesök. Så nu ska jag göra lite lunch, sen ska jag fara till kontoret och fixa med papper och sen får vi se om det blir Primera eller inte. Annars så far jag till Antalya direkt.

Günes istiyorum..!

Vart tog solen och värmen vägen? Sen i lördags har det varit mulet blandat med en väldans massa åska, blixtar och regn. Just nu spöregnar det utanför. Inte helt ok känner jag. Jag vill ha sol och värme. Avskyr att frysa.

Anyway, anyhow. Jag har nyss duschat och sitter i sängen med en yoghurt till frukost. Ska väl snart ta och rulla mig 3 våningar ner och gå igenom välkomstmötet med dennis. Jag hade hoppats på att det var en bad dream, men nu gillar vi läget och så går det här bra. Vi försöker iaf.

Sen må jag på kontoret och hämta välkomstmaterial till stavanger, packa väskan och hoppa på bussen till antalya där jennifer väntar på mig. Gött mos, jag är jättetaggad för en arrival. Mina fötter är väl kanske inte lika taggade på att ha mina transferskor på sig, men vill man vara fin får man lida piiiiin sägs det!

Snart är det bebisdags. 2 veckor kvar idag. <3

3e april.

Nu är jag hemma igen. Kom hem för cirka en timme sedan. Gårdagen då, jag fick min lista och for iväg till azalea och kleopatra tower vid halv 1 snåret och hämtade upp mina gäster. Ingen var sen och det var inget krångel, thank god. Så vi for iväg i bra tid och det gick bra. Det hördes nog lång väg hur nervös jag var, men men. Tvivlar på att många förstod vad jag sa, är det något finska människor inte är någon höjdare på så är det engelska. Vid 5 imorse kom vi till hotellet i Antalya och jag däckade av rätt så fort. Vart hämtade igen vid halv 3, och for till flygplatsen igen. Jag fick vara halfway och återigen kom det finska gäster som fortsatte prata med mig fast jag gång på gång förklarade att jag inte kunde finska. ;) Jag och Sonja kom iaf iväg tillslut med bussen och nu sitter jag här, så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna och asont i fötterna.

Och guess what, jag har infomöte imorgon! Jag började nästan gråta när jag fick reda på det igår. Jag är så sjukt nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Gömma mig under täcket och stanna där tills mötet är slut? Efter det skulle jag ha citytur också, men det vart ändrat så istället ska jag åka till flygplatsen och välkomna en massa norska människor från stavanger. Min första arrival. Nu händer det så sjukt mycket. Gud. Men det är väl kanske lika bra att kastas ut i det läskiga så ser det mindre läskigt ut när sommaren kommer och gästantalet ökar med några tusen..

Depaturetime.

Ikväll har jag min allra första depature. Läskigt ab. Jag har asnervös. Fyyy. Men den är på finska, så jag behöver inte säga så himla mycket utan jag har papper som jag ska dela ut till dem. Så det går nog bra.. Hoppas jag. :)

Annars så gick Sapadere väldigt bra, vet ni hur läskigt det var att prata i mikrofonen? Riktigt läskigt var det. Men man måste ju ha en sådan, så är lika bra att vänja sig..

Jag saknar min familj så himla mycket att jag går nog sönder snart. Igår var en riktigt dålig dag, mitt bröstben vill inte som jag vill och det gör ont att andas. Så jag fick sitta på kontoret istället för att gå hotelhunt. Det vart mycket bättre under dagen som tur var. Så igår hade jag extrem mamma-saknad som jag alltid får när jag mår dåligt. Vill lixom bara ligga i mammas säng och hon får ta hand om mig då. ;) Jobbigt läge att vara vuxen ibland!