In the midnight hour, i can feel your power. Just like a prayer, you know I take you there.

Dag 8 – Min tro.

Jag tror inte på gud. Jag anser att gud är som jultomten för vuxna. Jag tror inte heller på spöken eller liknande. Jag är mer vetenskaplig, jag tror på det jag ser och det jag kan ta på. Jag tycker dock att religion är väldigt intressant, och jag förstår hur andra människor väljer och tro på högre makter även om jag själv inte gör det. Man vill känna att man tillhör, att man har något gemensamt med andra människor. Jag har inget emot troende människor, så länge dom har det bra en "bra" nivå. Det är inte helt ok att rättfärdiga dumma saker folk gör med att skylla på att gud sa det. Att det står i biblen, koranen eller vad det nu är. Jag tvivlar på att om det nu funnits en gud, att han tycker t ex att det är helt ok att sätta bomber på sig själv och döda massa andra människor pga av att dom har en annan tro, en annan läggning, en annan åsikt eller vad det nu är som skiljer. Man har rätt att tro på vad man vill så länge man inte skadar andra människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback