frukostkonversation.

Jag och mamma satt och pratade om pumpor vid frukosten, hur vi kom in på det vet jag inte riktigt, men iaf. Mamma berättade om en dvärgfamilj i Usa som har pumpaodling, och att när den är öppen för pumpaförsäljning vallfärdar folk dit. Polisen får tydligen stå och peka vart folk ska ta vägen. Helt sjukt. Iaf, så säger mamma följande;

- Pumpor är säkert jättegott om man bara tillagar det, men det är ju så mycket trådar och skit där inne så jag nöjer mig med att ställa ljus i dom på halloween. Visste du att min senaste pumpa hade 982 frön i sig? Det är nog en sak många undrar över, men ingen som riktigt vet. Men jag vet, för jag räknade. Varendaste litet frö. Tänkte att det kunde vara bra att veta ifall jag vill bli pumpaodlare någongång i framtiden. Man måste ju veta vad man satsar på..

Jag kunde inte göra så mycket annat än att bara skratta åt min lilla mamma. Hon är så knäpp ibland. ♥


Kommentarer
Tine säger:

haha den der dvergfamilien i usa alts.. det er funny! :D du vet.. de har tvillinger, to gutter, han ene er dverg mens han andre er normal! haha det synes jeg er morsomt:P



anyways.. jeg ler meg ihjel..982 frø! haha :D

2011-01-12 | 23:30:07
Bloggadress: http://tinealette.blogspot.com/
Anna säger:

Svar:

Ja det är sant, året gick otroligt fort faktiskt!

Tack så mycket, hoppas det går bra för dig också med ditt reseledarjobb :)

Vilket bolag har du sökt till?

2011-01-12 | 23:37:01
Bloggadress: http://annfor.blogg
Emma säger:

Pumpa är lätt att tillaga då. Skär den i bitar och dår är det enkelt att får bort fröna också, bort med skalet (heter det så?) och så in i ugnen i ett par timmar så blir det sött, sött väldigt sött men tillagat :D

2011-01-13 | 11:47:53
Bloggadress: http://emmakarolinas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback