Mot hufvudstaden!

Babygrapes kan ju vara bland det godaste som finns, inte sant? Dock smakar dom ju inte riktigt lika här hemma som dom gör i turreburreland, och här är dom betydligt dyrare. 20-lappen för en box på ett halvkilo mot en 5-krona för ett kilo på sok. Man blir verkligen bortskämd med priser på frukt och grönt där nere! Anyway, anyhow. Fönstret är öppet för att vädra lite grann vilket gjorde att jag kröp upp i malins soffa med en filt. Så här sitter jag nu med datorn i knät och babygrapes en soffkanten. maNga - benim benimle birak underbara stämmor blandas med smattret från regnet utanför. Jag trivs rätt så väldans bra faktiskt. Malin slutar jobbet om en knapp halvtimma och då kommer hon för att hämta upp mig och så far vi in till centrum. Det vankas party i helgen så malin behöver kläder. :) Sen blir det hemåt och äta tacos.! Jag har gjort iordning det mesta, bara köttfärsen kvar. Yumyumyum. Jag har fått nojja på tacos, så här mycket som jag ätit den senaste månaden med Lena har jag nog inte ätit på flera år.. Men men, gött är det och det är inte fy skam att nu så kan jag ha gräddfil på istället för sur yoghurt.

Och nästa vecka blir det ett besök till våran underbara huvudstad. Jag ska på jobbintervju, eller intervju kanske är att ta i, ett möte passar nog bättre. Peppar peppar så får jag börja jobba rätt så snart. Även om jag gillar semester så börjar det klia lite smått i fingrarna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback