28e februari 2012

Sen sist har jag jobbat mina sista pass på Jula. I söndags kl 16;00 stämplade jag ut för den här gången. Och det kändes rätt jobbigt faktiskt. "Man blir varm i kläderna att ha dig här, och sen helt plöstligt så ska du bara dra. Igen. När man vant sig så bra." Det var nästan så jag vart lite tårfylld av samtalen i helgen. Min fina julafamilj!
Efter det for jag in till Gamla Stan, träffade på en gammal skolkamrat som jag inte träffat sen studenten. Hon har också flyttat hit till Stockholm! Riktigt riktigt mysigt var det! Vi har vuxit upp och blivit mer lika än jag hade trott. Jag hade inte förväntat mig att det skulle vara så bra att träffa henne. Inte för att vi kom dåligt överrens i skolan eller att jag hade förväntat mig en dålig träff, men det var bara så mycket bättre än både hon och jag hade föreställt oss. Lite tråkigt bara att det vart min sista vecka så vi inte hinner ses mer innan jag far..

Igår fyllde Relinn 25 år. Jag och Sophia drog hem till henne på lite skumpa, tårta och färska jordgubbar. Väldigt mycket tjejsnack och skratt senare så tog jag sista tåget hem strax innan halv 1. Kikade på ett avsnitt av Buffy och sen slocknade jag väldigt gott vid 2-tiden.

Nu sitter jag här i köket, borde faktiskt ta tag i packningen så jag slipper göra det imorgon innan jag lämnar underbara Stockholm och ger mig av hem till socknen, och familjen.. Men packning är så tråkigt, och inte min starkaste sida. Så kanske att det blir ett avsnitt av Gossip Girl istället..?


Kommentarer
Emma säger:

Är så glad för din skull, om du bara visste!Faktist har jag lite lust att bli med, hur sjukt det nu än låter. Allt bara skiter isg och jag vill bort bort bort.



Slingblond är tanken, eller det är alltid tanken :) Jag går till frisören två gånger och borde gå 2 gånger till, men så tar jag den enkla vägen och köper en blond färg på butiken och så går det. Otålmodigheten själv... :)

2012-02-28 | 13:17:30
Bloggadress: http://emmakarolinas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback