1a januari 2012

Nu sitter jag på Centralen i Linköping. Tåget hem går 18.44. Hoppas på lite folk så jag kan sitta ner..

När Emelie slutade jobbet kl 23 igår så hade jag dukat upp lite ost och kex, tagit fram en varsin rabarbercider och tänt ljus. Smaskade i oss en del innan klockan började närma sig tolvslaget och vi tog skumpan i handen och begav oss ut på torget. Möttes av hela ryssland, och kände att nu går vi vidare. Rörde oss upp mot kyrkan där det var en hel drös med människor. Kyrkklockorna ringde och vi skålade in det nya året. Såg lite fyrverkerier och gick sedan tillbaka till hotellet. Emelie skulle upp och jobba igen kl 7 imorses så vars en tidig kväll. Själv tog jag lång sovmorgon och masade mig sedan ner till frukostbuffen. Alltså, hotellfrukost. Yum! Åt alldeles för mycket pannkakor och melon, så nästan rullade därifrån. Ner på rummet igen och hade ett 2timmars samtal med min fina Hanne. Har gått alldeles för länge sedan vi pratade, så var riktigt skönt att höra hennes ljuva stämma igen. En hel del minnen, skratt och planeringar senare så sa vi hej då, och jag packade ihop väskan och for ner till Emelie som slutat jobbet. Gick in på ett cafe och där hängde vi några timmar innan hon släppte av mig här. Ett riktigt bra slut på ett underbart år, och en ännu bättre start på ett nytt spännande år! Nu är det dags att knata ut till spåret, hörs när jag är i hufuvdstaden igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback