13 mars 2012

Efter blivit inkallad till polisen i passkontrollen med orden; "your a criminal and wanted here in turkey, so please come with me" så satt jag nervös en bra stund med 6 poliser på världens minsta polisstation. Jag kände på mig att det skulle inte gå smärtfritt genom passkontrollen, så sabina & tove fick gå före, så fick lena gå efter just in case. Efter en hel del prat, så slutade det med att jag fick knata runt nästan hela flygplatsen med en polis, gå till en bank och betala böter. Sen fick jag min stämpel och kunde gå igenom. Så, nu sitter jag här i ett regnit Alanya. Planen var att gå och köpa skor, men glömde såklart paraplyt i bussen idag efter våran landsbyggstur, så jag och Sabina kände snabbt att det blir ett internetbesök istället.
Sen vi kom, har det varit en hel del guideskola. En hel del observationer och imorgon, imorgon är det äntligen dags att dra på sig uniformen för första gången iår och ha Sapadere och sedan hotellbesök på eftermiddagen. Tror ni jag längtar..? Har även hunnit med en vild utekväll. Var ledig i söndags, och eftersom det här förmodligen var den enda lördagen jag någonsin kommer ha ledigt fram tills november, så kände vi att vi borde passa på. Var överallt och ingenstans, hann till och med att besöka nya Club Blue, där dom stänger 5. Inte så pigg tjej dagen efter direkt, men kul var det!
Nu måste jag dock kila vidare, har möte på kontoret snart och sedan ska jag och Sabina hem och göra våfflor! Yuuuummmm. Heippa!

Kommentarer
- ● Rebecca ● - säger:

Men vafaaan, får du kompensation från Detur för bötern?

2012-03-13 | 19:04:45
Bloggadress: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Emma säger:

Varför fick du betala böter?

2012-03-14 | 01:21:13
Bloggadress: http://emmakarolinas.wordpress.com
Therese säger:

MEN jisses ?? va har du gjort fanny ;) nej men de där är typ min största skräck?? serdar höll på att hamna i finkan när vi åkte från istanbul och hem för passpolisen inte stämplat Milyans pass.även fast serdar visade upp honom.. de är typ den värsta stunden i mitt liv haha..livrädd.. dom är läskiga tycker jag!!! PUSS!!

2012-03-14 | 14:10:29
Bloggadress: http://thereese362.blogspot.com
Deniz säger:

Visste väl att du var kriminell ;)

2012-03-14 | 21:39:24
Bloggadress: http://deniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback