Stockholm - 30e november

Jag sa nog hej lite för tidigt idag.. En kollega är sjuk, så fick frågan om jag kunde jobba i helgen. Och jag som inte kan säga nej. Så, imorgon är det 10 - 17:15 och på söndag 11 - 17:15. Vilket leder till 9 dagars jobb på raken. Ledig igen nästa fredag.. Det är väl inget jag inte gjort förut, så går säkerligen bra. Jag kunde dock säga till om jag ville ha en extra ledig dag nästa vecka, så får se hur det blir. Är jag för trött i bollen så funderar jag på att ta torsdag ledigt. Kan vara skönt med två sammanhängande lediga dagar.. :]

Ikväll har huvudet varit överallt och ingenstans. Tankar har flygit hit, och dit, och sen tillbaka igen. Jag får panik på livet. På hur det "ska" vara. Jag är 23, snart 24, och ena stunden är jag precis vart jag ska vara. Medan nästa är jag så långt ifrån alla andra som jag möjligtvis kan vara. Här står jag, med ett bra jobb i sverige som jag alltid kan luta mig mot, med 2 (!) reseledar-säsonger bakom mig, två helt underbara säsonger som jag ibland får för mig att jag drömt ihop. Har jag, som svimmande i skolan vid redovisningar, verkligen gjort det där? Och nu då? Nu står jag inför en ny utmaning, och jag vill egentligen bara kasta mig ut i det. Men huvudet tynger ner mig. I mig själv vet jag att det kommer ge mer, men att återigen göra folk "besvikna" känns bara mer och mer..

Jag saknar min hamster. Här är vi på Robin Hood och firar hennes födelsedag en dag i juni. Som att guidejobbet inte gett mig så mycket i sig själv, så har det gett personer som man inte riktigt förstått hur det har gått att leva utan dom innan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback