Alanya - 27e oktober 2012

Solen skiner, tempraturen visar på 24 grader i skuggan. Slutet på oktober och värmen infinner sig ännu. Det är en skön värme, inte den här "fuktiga, jobbiga det är allt för varmt jag hatar solen värme". Jag tittar på bloggen och ser att det var 2 månader sen jag skrev. Det var så länge sen internet hemma i lägenheten försvann, så jag skyller väl lite på det..?

Mycket har hänt på 2 månader. Stora beslut har tagits, det finns nu en plan A, en plan B och en plan C. Väldigt många planer, och väldigt lite tid känns det som. Men, den som lever få se vad som sker.

Vi har haft End of season-party. Antalya, Side och Alanya samlat i en strandlokal på östra stranden. Skådespeleri om våra "bästa" gäster under säsongen gjorde väldigt många skratt, en video med väldigt massa bilder gjorde en lite ledsen i ögat att det faktiskt snart är bitti, det var diplomutdelning i olika kategorier. Jag var nöjd över att vara nominerad i kategorin ; Developer of the season. Nu vann jag inte, men det kändes ändå bra att dom nominerade mig, att jag var en av dom 3 som har utvecklats mest under säsongen. :] Vi avslutade med att ställa oss alla på flera rader bakom varandra, slog på gangnam slyte på högsta volym och dansade järnet. Samtidigt som filmteamat från Matkoopat spelade in allt.

Nu sitter jag här, på en stol i mitt nya kök på lojman. Jag och Becelli flyttade ut ur lägenheten i torsdags kväll. Säsongen är snart slut, och det kändes onödigt att betala en hel månadshyra när vi inte ska bo där så länge. Och när ingen av oss ska vara här i vinter så kändes det ännu mer onödigt att ha den kvar.

Folk har åkt hem. Gabriella, Sara, Robin. Om 21 dagar är det min tur att göra detsamma. Hem till mamma. Hem till familjen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback